بهینه سازی وب سایت چیست؟
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

در واقع بهینه سازی وب سایت همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو می‌باشد. به احتمال زیاد شما واژه سئو را شنیده‌اید. ما در مقاله سئو چیست؟ به طور کامل این مورد را توضیح داده‌ایم اما در این مقاله می‌خواهیم به طور کلی با معنی ابتدایی بهینه سازی وب سایت آشنا شویم
بهینه سازی وب سایت چیست؟
همان گونه که همه می دانیم بیشترین سهم موتورهای جستجو را گوگل دارد. تقریباً ۷۴ درصد جستجوها از طریق وب سایت گوگل انجام می‌شود. پس، در این مقاله ما فقط گوگل را به عنوان موتور جستجو در نظر می‌گیریم. اگر بخواهیم بهینه سازی وب سایت سئو را به طور خیلی ساده توضیح دهیم، می‌توان گفت بهینه سازی وبسایت یعنی اینکه سایت ما از نظر گوگل خوب باشد. گوگل برای در نظر گرفتن اینکه کدام سایت بهتر است، حدود ۲۰۰ فاکتور را در نظر می‌گیرد.
ما چه نیازی به بهینه سازی وب سایت داریم؟
فرض کنید شما یک شرکت معماری و طراحی دکوراسیون دارید. شما در این وبسایت هیچگونه محصولی برای فروش ندارید. ولی اگر در عبارت شرکت طراحی دکوراسیون رتبه یک گوگل را بگیرید، وب سایت شما به همراه نمونه کارهای اجرا شده عالی و زیبا می‌باشد.
در همه کسب و کارها بهینه سازی وب سایت می‌تواند خیلی مفید باشد. به عبارتی دیگر هر چقدر یک وب سایت در گوگل بهینه‌تر باشد، امکان درآمد آن بالاتر می‌رود.
تقسیم بندی سئو
بهینه سازی وب سایت بخش‌های زیادی را داراست، ولی به طور کلی می‌شود آن را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد. ولی بعضی‌ها تکنیکال را شاخه‌ای از سوی داخلی می گویند.


سئو داخلی
هر گزینه‌ای که در درون خود وب سایت برای بهینه کردن موتورهای جستجو انجام شود، در شاخه سئو داخلی قرار می‌گیرد.
سئو خارجی
هر چیزی را که بیرون از وبسایت برای بهینه کردن موتورهای جستجو انجام می‌شود، در شاخه خارجی دسته‌بندی می‌کنند:
وب سایت‌هایی که به وب سایت شما لینک می‌دهند:
شبکه‌های مجازی
تبلیغات گوگل
تبلیغات در سطح اینترنت
سئو رنگی
سئو کلاه سفید
اگر بخواهیم خیلی ساده این نوع سئو را توضیح دهیم، می‌شود گفت اگر از نظر گوگل این موارد را به طور کامل و درست انجام دهید، به عبارتی خیلی ساده و سایت شما پاستوریزه می‌باشد.
سئو کلاه سیاه
در حقیقت تکنیک‌هایی که باعث می‌شود گوگل گول بخورد و وب سایت را بدون داشتن فاکتورهای لازم به رتبه‌های برتر برساند، سئوی کلاه‌سیاه می‌گویند.
گوگل برای جلوگیری از ادامه سئو سیاه در وب سایت‌ها به طراحی الگوریتم‌ها اقدام کرده است. الگوریتم‌های گوگل وب سایت‌های خاصی را شناسایی و جریمه می‌کند. بعضی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه موجب می‌شود در یک کلمه و معانی مرتبط با آن، به طور کامل از نتایج گوگل حذف شود. مثل خریدن بک لینک در تعداد زیاد.
سئو کلاه خاکستری
سئو های کلاه خاکستری، مرسوم‌ترین روشی هستند که سئو کارها برای ارتقاء رتبه در گوگل از آن استفاده می‌کنند.
چگونه می‌توانم سایت خود را سئو کنم؟
در حقیقت سئو یک علم است. برای انجام دادن سئو یک وب سایت، مثل هر علم و تخصص دیگری نیاز به زمان و تلاش در جهت یادگیری داریم. یا اینکه فرد متخصص را برای وبسایت استخدام کنید و یا اینکه از شرکت‌های بهینه سازی وب سایت کمک بگیرید.
راه حل سوم هم وجود دارد که زمان زیادی می‌برد و اگر درست بدانید که چه باید کنید، می‌توانید با صرف زمان زیاد به نتیجه مطلوب برسید.

ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: